Matematica sau cosmarul ascuns dupa copertile prafuite

Matematica este acea stiinta ce studiaza relațiile cantitative, modelele de structură, de schimbare și de spațiu. Da, acea materie ce displace majoritatii elevilor si nu o spun eu ci rezultatele dezastruoase obtinute in urma examenelor, fie ele de bacalureat, fie a examenelor nationale.

Matematica este o stiinta exacta si este asemenea unui lant, fiecare veriga reprezintand cunostintele necesare intelegerii ei pe deplin. Daca pierzi sau rupi o veriga, lantul se desprinde si numai poate fi legat. Asa e si cu cunostintele legate de aceasta materie, trebuie invatate pas cu pas, la timpul lor.

Ei dar ce te faci daca pe parcursul orelor atentia ti-a fost distrasa de alte materii sau pur si simplu nu ai inteles lectia respectiva destul de bine incat sa poti sa o aplici in consecinta? Aici problema devine dificila. Pentru ca devenind iresponsabil/a si neacordandu-i atentie la timpul ei, pierzi mult. Pierzi sansa de a fi inteles la timpul potrivit de catre persoana potrivita.

Iar aceste goluri, daca le pot spune asa, se acumuleaza rezultand o invalmaseala de cunostinte nesudate. Victima a acestei probleme pot admite ca sunt si eu. Recunosc ca in generala nu prea am fost atrasa de aceasta materie, acordandu-i foarte putina atentie si  tratand-o cu neseriozitate.

Usor, usor golurile s-au acumulat din ce in ce mai mult si iata-ma in pragul clasei a 12, cu o multime de cunostinte nesudate, dupa cum spuneam, vrand sa recuperez ceea ce am pierdut. Poate ca sunt in genul a sute de elevi ce realizeaza mult prea tarziu realitatea, faptul ca aceasta materie trebuia studiata la timpul ei.

Insa norocul meu este ca nu e chiar prea tarziu, inca mai am timp sa recuperez. Explorand eu internetul am descoperit pe un site – Youtube lectii video de matematica, explicate pe intelesul tuturor.

Vizionand acele filmulete in ordinea uploadarii lor am inceput sa prind din ce in ce mai bine cunostintele si sa sudez acele legaturi odata desprinse. Inca mai am multe de recuperat insa sunt destul de incantata de faptul ca am gasit rezolvare la problema mea.

In primul rand economisesc banii ce ii puteam investi in pregatiri si in al doilea rand economisesc timp. Este vorba de profesorul Ioan Ursu, nu stiu daca ati auzit de el. Pe langa profesia sa de profesor se mai ocupa si cu apicultura, o alta pasiune de a sa.

main_01

Ceea ce imi place este modul sau de a preda, de a se face placut inteles. Daca sunteti in cazul meu si ati pierdut din materia de matematica din anii precedenti nu ezitati sa vizionati lectiile sale -> mici filmulete explicative despre matematica inca din clasele primare pana in clasele de sfarsit, 11 si 12, inclusiv exercitii rezolvate de bacalaureat. Succes si spor la invatat!

Mai jos va voi lasa un mic link inspre pagina d-lui Ioan Ursu (pentru cei interesati) :

2 gânduri despre “Matematica sau cosmarul ascuns dupa copertile prafuite

  1. Zâmbet

    Într-adevăr, multora nu le place această materie, dar doar fiindcă nu o înțeleg la început. E și lenea la mijloc. Lenea de a pune mâna pe o carte și de a învăța. Mie mi-a plăcut de la început matematica pentru că am înțeles-o din prima și pentru că era mai logică decât literatura, care poate avea o multitudine de răspunsuri. Păcat pentru cei care urăsc această materie. Au numai de pierdut.

    1. Daca mi-ai fi spus acest lucru in urma cu cateva luni probabil ca nu as fi fost de acord cu tine.Insa pregatirea pentru bacalaureat mi-a schimbat opinia radical.Intradevar,matematica este o materie grea pentru cei ce nu o inteleg de la inceput…si asta poate fi vina amandurora – si a elevilor – in mare parte,dar si a profesorilor.Uite,spre exemplu eu.Eu,in copilarie uram matematica pentru ca nu o intelegeam.Mi se parea greoaie,de nedescoperit pentru ca nu am prins de la inceput materia predata de profesori.Era o calatorie in umbra,in ceata…unde ca sa poti inainta trebuia sa incepi cu inceputul.Nu e usor sa reiei o calatorie de la punctul 0,in timp ce tu te confrunti cu probleme mult mai dificile aduse de materia parcursa la momentul respectiv.Si da,mi-a fost greu,insa nu imposibil.Si daca era sa fiu lenesa si sa tratez cu indiferenta matematica nu as fi reusit sa iau la bacalaureat 9 30 la matematica.Deeci,inca un exemplu ca se poate,si nimic nu e imposibil,ci doar greu de parcurs 🙂 !

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.