Matematica – cosmarul majoritatii elevilor .

Matematica – cosmarul majoritatii elevilor .

Matematica este acea stiinta ce studiaza relațiile cantitative, modelele de structură, de schimbare și de spațiu .Da , acea materie ce displace majoritatii elevilor . Si nu o spun eu ci rezultatele dezastruoase obtinute in urma examenelor , fie ele de bacalureat , fie nationale . Matematica este o stiinta exacta . Este asemenea unui lant , fiecare veriga reprezintand cunostintele necesare intelegerii ei  pe deplin . Daca pierzi sau rupi o veriga , lantul se desprinde si numai poate fi legat .Asa e si cu cunostintele legate de aceasta materie , trebuie invatate pas cu pas , la timpul lor .Ei dar ce te faci daca pe parcursul orelor atentia ti-a fost distrasa de alte materii sau pur si simplu nu ai inteles lectia respectiva destul de bine incat sa poti sa o aplici in consecinta ? Aici problema devine dificila. Pentru ca devenind iresponsabil/a si neacordandu-i atentie la timpul ei , pierzi mult . Pierzi sansa de a fi inteles la timpul potrivit , de catre persoana potrivita . Iar aceste goluri , daca le pot spune asa , se acumuleaza , rezultand o invalmaseala de cunostinte nesudate.Victima a acestei probleme pot admite ca sunt si eu . Recunosc ca in generala nu prea am fost atrasa de aceasta materie , acordandu-i foarte putina atentie , si  tratand-o cu neseriozitate . Usor , usor golurile s-au acumulat din ce in ce mai mult .Si iata-ma in pragul clasei a 12 , cu o multime de cunostinte nesudate , dupa cum spuneam , vrand sa recuperez ceea ce am pierdut . Poate ca sunt in genul a sute de elevi ce realizeaza mult prea tarziu realitatea , faptul ca aceasta materie trebuia studiata la timpul ei . Insa , norocul meu este ca nu e chiar prea tarziu , inca mai am timp sa recuperez . Si explorand eu internetul , am descoperit pe un site – Youtube lectii video de matematica , explicate pe intelesul tuturor . Vizionand acele filmulete in ordinea uploadarii lor am inceput sa prind din ce in ce mai bine cunostintele si sa sudez acele legaturi odata desprinse . Inca mai am multe de recuperat , insa sunt destul de incantata de faptul ca am gasit rezolvare la problema mea .In primul rand economisesc bani ce ia-s putea investi in pregatiri , si in al doilea rand economisesc si timp . Este vorba de profesorul Ioan Ursu , nu stiu daca ati auzit de el . Pe langa profesia sa de profesor , se mai ocupa si cu apicultura , o alta pasiune de a sa . Ceea ce imi place este modul sau de a preda , de a se face placut inteles . Daca sunteti in cazul meu , si ati pierdut din materia de matematica din anii precedenti nu ezitati sa vizionati lectiile sale -> mici filmulete explicative despre matematica inca din clasele primare pana in clasele de sfarsit , 11 si 12 , inclusiv exercitii rezolvate de bacalaureat . Succes si spor la invatat !

Mai jos va voi lasa un mic link inspre pagina d-lui Ioan Ursu (pentru cei interesati) :

http://www.youtube.com/user/profuldemate

 

matematica

2 gânduri despre “Matematica – cosmarul majoritatii elevilor .

  1. Într-adevăr, multora nu le place această materie, dar doar fiindcă nu o înțeleg la început. E și lenea la mijloc. Lenea de a pune mâna pe o carte și de a învăța. Mie mi-a plăcut de la început matematica pentru că am înțeles-o din prima și pentru că era mai logică decât literatura, care poate avea o multitudine de răspunsuri. Păcat pentru cei care urăsc această materie. Au numai de pierdut.

    1. Daca mi-ai fi spus acest lucru in urma cu cateva luni probabil ca nu as fi fost de acord cu tine.Insa pregatirea pentru bacalaureat mi-a schimbat opinia radical.Intradevar,matematica este o materie grea pentru cei ce nu o inteleg de la inceput…si asta poate fi vina amandurora – si a elevilor – in mare parte,dar si a profesorilor.Uite,spre exemplu eu.Eu,in copilarie uram matematica pentru ca nu o intelegeam.Mi se parea greoaie,de nedescoperit pentru ca nu am prins de la inceput materia predata de profesori.Era o calatorie in umbra,in ceata…unde ca sa poti inainta trebuia sa incepi cu inceputul.Nu e usor sa reiei o calatorie de la punctul 0,in timp ce tu te confrunti cu probleme mult mai dificile aduse de materia parcursa la momentul respectiv.Si da,mi-a fost greu,insa nu imposibil.Si daca era sa fiu lenesa si sa tratez cu indiferenta matematica nu as fi reusit sa iau la bacalaureat 9 30 la matematica.Deeci,inca un exemplu ca se poate,si nimic nu e imposibil,ci doar greu de parcurs 🙂 !

Lasă un răspuns

