Cum sa iti pastrezi calmul in situatii stresante

In ultima vreme, situatiile intalnite din jurul meu au fost extrem de stresante atat la serviciu cat si acasa. Astfel, in scurt timp, am ajuns de la o persoana calma si extrem de rabdatoare, la o persoana agitata, nerabdatoare si pregatita de atac in secunda doi.

Acum, dat fiind ca este duminica, o zi de relaxare si odihna inaintea saptamanii viitoare dinaintea sarbatorilor pascale, mi-am pus in gand sa fac o schimbare. Voi pune accent pe schimbarea comportamentului si diminuarea stresului vibrant ce m-a cuprins in ultima perioada.

Astazi imi doresc sa impartasesc cu voi, dragi cititori, cateva dintre metodele pe care imi doresc sa le abordez in evitarea stresului si pastrarea calmului cat mai mult cu putinta.

sharon-wright-680915-unsplash

(Sursa Imaginii – Unsplash)

Ce este stresul?

Dexul defineste : STRES, stresuri, (Med.) Termen general utilizat pentru orice factor din mediu (traumatism, emotii, frig, caldura etc.) capabil sa provoace la om si la animale o stare de tensiune si o reactie de alarma a organismului, determinand uneori imbolnaviri grave; p. ext. efect nefavorabil produs asupra organismului fiintelor de un factor de mediu.

Cum sa ne pastram calmul in situatii stresante?

Faptul ca suntem intr-o graba constanta ne seaca de energie. Munca, rutina de zi cu zi si situatiile neasteptate ne pun rabdarea si calmul la incercare, coplesindu-ne complet. Asadar, cateva etape importante pe care trebuie sa le respectam in cazul de fata sunt:

  1. Respira si Expira. Respira si expira adanc de 5 ori. Imagineaza-ti cum toata tensiunea dispare din organismul tau dupa fiecare expirare si zambeste.
  2. Relaxeaza-te. Dupa procesul de respirare/expirare analizeaza-ti trupul si identifica exact ce zone sunt inclestate si tensionate. Maseaza incet zonele afectate si imagineaza-te intr-un loc ce te-ar putea calma: la plaja, la munte sau chiar intr-o cada fierbinte cu apa.
  3. Nu pune la suflet, renunta. Oricat de ciudat ar parea, sa renunti la o situatie stresanta este de foarte multe ori, indicat. Faptul ca te stresezi si te ingrijorezi nu vor ameliora situatia, deoarece esti deja implicat in act. Asadar, tine capul sus si renunta, spune Nu.
  4. Daca ai un tel maret, imparte-l in succese marunte. Sa te concentrezi mereu pe rezultatul final poate deveni obositor deoarece implinca mult timp si rabdare. Nu te mai concentra pe ganduri negative. Faptul ca iti oferi feedback pozitiv te va ajuta sa cresti in rabdare, in curaj si sa gasesti mai multa bucurie in indeplinirea unui tel.
  5. Ce ar face altcineva in locul meu? O alta modalitate de a te destresa este sa iti imaginezi ce ar face alta persoana in locul tau. Intreaba-te pur si simplu, ce ar face „Z” in situatia asta? „Z” poate fi oricine, eroul tau preferat din ultima carte citita, personajul mult adorat dintr-un film sau chiar tu intr-un anumit moment al vietii tale. Deoarece „TU” esti puternic.
  6. Priveste imaginea in ansamblu. Atunci cand te vei regasi intr-o situatie stresanta, opreste-te, respira adanc. Intreaba-te daca te vei pierde cu firea acum, acest lucru va mai conta: saptamana viitoare, luna viitoare, in urmatorii 10 ani? Raspunsul, il stii si tu, il stiu si eu, Nu va conta! Ce sens are sa ne agonizam intr-o durere pasagera ce probabil nu ne-o vom reaminti saptamana viitoare?
  7. Nu iti mai cere imposibilul! Nimeni nu este perfect si este in regula. Perfectiunea nu a existat niciodata, si nici nu va exista. Sa ceri permisiunea de la o persoana si chiar de la tine este stresant si imposibil.
  8. Pune-ti rabdarea la incercare in fiecare zi. Poate ca o sa razi, deoarece in fiecare zi rabdarea ne este pusa la incercare de factori externi. De ce am incerca sa ne hazardam? Raspunsul este simplu. Pentru ca exersand, rabdarea noastra va deveni mai maleabila si vom putea reactiona diferit la necunoscut, fara stres si nervi, doar cu calm si perseverenta.
  9. Fii prezent in ASTAZI. Atunci cand ai multe lucruri de facut si trebuie sa fii activ 24/24, atat la serviciu cat si acasa, nu iti mai suprasolicita gandurile si energia pe ziua de maine. Traiesti astazi, esti prezent astazi in actiunile de astazi si punct. Deoarece ziua de maine va veni oricum, si nu are sens sa gandesti astazi pentru maine si maine pentru astazi.
  10. Ai grija de tine, si asculta-ti gandurile frecvent. In jurul nostru suntem in fiecare zi atacati din toate directiile, si in unele cazuri nu exista nimeni in jur sa ne poata oferi sentimentul de confort si siguranta. Programeaza-ti mai mult pentru a avea grija de tine. Respecta-ti gandurile si dorintele, iubeste-te pe tine insuti. Daca tu te vei iubi indeajuns pe tine, atunci si ceilalti o vor face.

Tine minte, drag cititor, tu esti cerul… restul lucrurilor ce se intampla fac parte doar dintr-o vreme trecatoare.

dwinanda-nurhanif-mujito-1422154-unsplash

(Sursa imaginii – Unsplash)

11 gânduri despre “Cum sa iti pastrezi calmul in situatii stresante

  1. Foarte frumos și adevarat! Îți mulțumesc pentru aceste gânduri!
    Am avut și eu un inceput de saptamana dureros și pas cu pas am reusit să mă eliberez de tensiune reîntoarcandu-ma la mine. Bucurându-ma de ceea ce sunt, de ceea ce am, de ce am realizat până acum. Mi-am eliberat mintea de întrebari și sufletul de așteptari.
    Am învățat că ceea ce îmi doresc nu vine așa cum vreau eu și când vreau eu, ci atunci când Dumnezeu vrea asta. Toate experientele prin care trec, frumoase sau nu, mă ajută să învăț despre mine și mă apropie de îndeplinirea visurilor mele.
    Îți doresc o duminica binecuvântată!
    Te îmbrățișez cu drag! ^_^

    • Of, nu stiu cum sa iti spun asta, dar ma bucur (desi nu ar trebui) ca sunt persoane care imi impartasesc durerile stresante si enervante ale rutinei zilnice.
      Multumesc pentru ca ai trecut pe aici si pentru cuvintele frumoase!
      O duminica incarcata pozitiv si binecuvantata, de asemenea!
      Hugs! 🙂

      • Cu bucurie! Și eu îți mulțumesc!
        Postările tale mă determină să îmi pun întrebări și simt că mă ajută să depășesc orice moment mai delicat. Am trecut prin multe, mult prea multe in viața asta si rănile încă dor. Rugăciunea de miercuri pe care am scris-o a venit ca urmare a acestor emoții covârșitoare. Insa m-am simțit atât de bine apoi.

      • Te cred.
        Pe mine, spre exemplu, blogul m-a ajutat sa depasesc anumite momente dificile din viata. M-a ajutat sa imi pun intrebari, sa descopar calea de iesire de la finalul labirintului, sa ma dezvolt.
        Multumesc!

  2. Foarte bun articolul tau, asa e, e important sa traim mai mult in prezent, ceea ce inlatura anxietatea sau sentimentele negative din trecut. Sa o luam pas cu pas, usor usor, one day after the other, cum se zice, cand ne simtim coplesiti. Si sa ne bucuram de victoriile mici, de lucrurile simple. Asta am observat eu.

    • Da, este foarte important sa respectam acesti pasi marunti dar intocmai necesari unei vieti sanatoase si prospere.
      O duminica frumoasa si multumesc ca ai trecut pe aici!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.