Bormasina – o scula electrica necesara in casa oricarui roman

Oamenii au descoperit de mii de ani beneficiile uneltelor ce se pot invarti. Masina de gaurit manuala a fost inventata cel putin de pe vremea Egiptului antic, in urma cu 5000 de ani. Aceasta era folosita pentru a aprinde focul, pentru a gauri diferite obiecte – precum dinti, pietre etc.-, iar mai tarziu pentru pompare si sapare. In anul 1835, Isaac Singer a inventat o masina de sapat alimentata cu puterea aburilor, dar adevaratul progres a venit odata cu descoperirea motorului electric. Doi inventatori australieni au brevetat masina de gaurit electrica in anul 1889. In 1917, prima bormasina cu adevarat moderna, in forma de pistol, cu tragaci si cu adevarat portabila a fost patentata de cunoscuta companie Black & Decker.

Tipuri de masini de gaurit

bosch-gbm-10-re-masina-de-gaurit3549

Exista multe tipuri de masini de gaurit: unele sunt actionate manual, altele folosesc electricitatea sau aerul comprimat – cunoscute si ca masini de gaurit pneumatice – iar o mica parte folosesc motoare cu combustie interna – aceastea fiind diferite utilaje folosite mai ales pentru sapaturi. Bormasinile cu percutie sunt folosite, in general, la gaurirea materialelor de constructie dure (ciment, beton, caramida) sau a pietrelor. De asemenea, unele masini de gaurit pot fi folosite si pentru insurubat, amestecat, slefuit si multe altele.

Masinile de gaurit cu maner de tip pistol sunt cele mai intalnite in zilele noastre, si vin intr-o gama larga de subtipuri. In cea mai mare parte a secolului XX au fost foarte intalnite diferite atasamente pentru masinile de gaurit, folosite pentru frezat, taiat, slefuit pentru ca erau mai ieftine decat instrumentele dedicate respective. In ultimii ani, insa, pretul acestor instrumente a tot scazut si aceste atasamente sunt astazi mai putin populare, desi dau un semn de revenire, nu datorita pretului motoarelor, ci al bateriilor, componenta cea mai scumpa a masinilor de gaurit fara fir.

Un alt tip de bormasina foarte folosit este bormasina cu percutie. Bormasinile cu percutie sunt asemanatoare celor obisnuite, acestea avand in plus un mecanism de bataie pentru a face penetrarea materialelor dure de constructie mai usoara – piatra, beton, caramida etc. Acestea sunt la randul lor, de doua tipuri. Cel mai uzual este mecanismul cu came, care insa este mai limitat din punct de vedere al diametrului gaurilor – in general maxim 13 mm. Mecanismul pneumatic este, in schimb, mai potrivit daca se foloseste percutia des. Acestea au o durabilitate mai mare, mai ales la dimensiuni mari ale gaurii – 19 mm sau mai mult. De asemenea, acestea pot fi folosite si in mod „doar rotire” sau „doar bataie”, util pentru daltuire.

Masinile de gaurit fara fir sunt din ce in ce mai intalnite, gratie inovatiilor din domeniul stocarii energiei din secolul XXI. Desi bateriile sunt mult mai eficiente in ultimii ani (tehnologie litiu-ion), gaurile de diametru mare – de peste 12 mm – golesc destul de repede energia din acestea. In schimb, exista acum incarcatoare rapide pentru acumulatori, 10-15 minute fiind suficiente. Primele modele de bormasini fara fir functionau cu baterii de 7.2 V, dar, intre timp, tensiunea aceasta a crescut – cele mai comune sunt cu 18 V, dar exista si modele cu 24 sau 36 V. Odata cu tensiunea a crescut, de asemenea, si cuplul motoarelor acestor masini.

Bormasinile- unelte excelente in domeniul constructiilor

Cu o utilizare preponderent in domeniul constructiilor, bormasinile reprezinta scule electrice de mana destul de populare, mai ales in randul profesionistilor, dar si a celor care apreciaza principiul DIY- Do It Yourself. Astfel, o bormasina este utilizata pentru da gauri in diferite materiale dure precum piatra, caramida, ciment, beton etc. Cu toate ca pare a fi o unealta usor de utilizat, aceasta trebuie sa fie folosita exact asa cum spun instructiunile din cartea tehnica, astfel incat utilizatorul sa nu sufere un accident la locul de munca.

bosch-gsr-18-ve-2-li-masina-de-gaurit-insurubat-cu-acumulator-18-v21216

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s